Šolanje in varstvo
Z izobraževanjem in usposabljanjem našim učencem z zmernimi, težjimi ali težkimi motnjami v duševnem razvoju omogočamo pridobivanje in ohranjanje samostojnosti, znanj in spretnosti, ki so jih že pridobili, ter odpiramo številne možnosti za učenje novih. S posebnimi prilagojenimi vzgojno-izobraževalnimi procesi stopnjo samostojnosti in neodvisnosti vsakega posameznika razvijamo do optimalnih meja.
Zaradi močno upočasnjenega razvoja šolanje otrok in mladostnikov z motnjami v duševnem razvoju poteka drugače. Posebni vzgojno-izobraževalni program lahko poteka do 21. leta starosti otroka, do 26. leta pa mladostnika usposabljamo za življenje in delo.
Naši programi vzgoje in izobraževanja
- Poseben program predšolske vzgoje
- Obvezna raven šolanja s posebnim programom (od 1. do 3. stopnje, ki trajajo 9 let)
- Nadaljevalna raven šolanja s posebnim programom (4. stopnja, ki traja 3 leta)
- Usposabljanje za življenje in delo (5. in 6. stopnja, ki traja dodatnih 8 let)
Učenci imajo na voljo dva programa vključitve:
- 10-urni program šolanja in varstva, ki poleg rednega verificiranega posebnega programa vzgoje in izobraževanja vključuje tudi jutranje varstvo in podaljšano bivanje; v centru učenci ne bivajo in odhajajo popoldne domov;
- 24-urni program šolanja, varstva in bivanja; učenci v centru bivajo, obiskujejo 10-urni redni verificiran program vzgoje in izobraževanja ter odhajajo domov po dogovoru s starši oz. skrbniki.
Kako poteka šolanje
Izdelava individualnega programa
Vsakega učenca spremlja strokovna skupina, ki zanj izdela individualen program. Pri načrtovanju, spremljanju, izvajanju in ocenjevanju pa sodelujejo tudi starši oz. skrbniki in učenec.
Opisno ocenjevanje
Ocenjevanje na vseh stopnjah šolanja je izključno opisno. Opisujemo dosežke v smislu napredovanja učenca na posameznih področjih ob koncu vsakega šolskega leta.
Zaključna potrdila
Učenec konča obvezno šolanje, ko po tri leta obiskuje program na 1., 2. in 3. osnovnošolski stopnji. Skupaj obvezna osnovnošolska raven šolanja traja 9 let.
- Zaključno potrdilo o šolanju s smernicami
Ko učenec konča z učenjem in izobraževanjem na posameznih stopnjah nadaljevalnega programa, dobi zaključno potrdilo z opisom doseženih ciljev te stopnje ter smernicami za njegov nadaljnji razvoj.
- Zaključno potrdilo o usposabljanju s smernicami
Ob koncu programa Usposabljanje za življenje in delo učencu izdamo zaključno potrdilo z oceno dosežene stopnje razvoja, opisom njegovega znanja in smernicami za njegovo čim bolj uspešno vključitev v življenje in delo.
Po šolanju in usposabljanju
Posameznik z motnjo v duševnem razvoju po koncu šolanja in usposabljanja lahko ostane v domači oskrbi. Priporočljivo pa je, da nadaljuje z bivanjem in/ali delom v CUDV Radovljica, saj ima samo tako zagotovljeno delo, socialno vključenost in aktivno življenje, prilagojeno njegovim individualnim potrebam, željam in zmožnostim.
V CUDV Radovljica so odraslim uporabnikom na voljo trije programi, kot kombinacija bivanja, dela in varstva:
- 24-urno bivanje in varstvo v centru,
- 16-urno bivanje in varstvo v centru in 8-urno delo v Varstveno-delovnem centru,
- 8-urno delo in varstvo v Varstveno-delovnem centru, sicer pa uporabniki bivajo doma.
POGOSTA VPRAŠANJA:
Ali CUDV Radovljica izvaja lastno predšolsko varstvo ali so otroci iz centra vključeni v javni vrtec?
V CUDV Radovljica izvajamo program predšolske vzgoje. Pri načrtovanju programa izhajamo iz področij dejavnosti kurikula za vrtce.
Koliko otrok s posebnimi potrebami je v eni skupini na ravni vrtca in osnovne šole?
Normativ za oblikovanje oddelkov za izvajanje prilagojenega programa predšolske vzgoje je 6 otrok. Normativ za oblikovanje oddelkov na prvi stopnji obveznega šolanja je 5 otrok. V CUDV oba oddelka kombiniramo.
Kdo vse na dnevni ravni skrbi za otroke s posebnimi potrebami – kako lahko na dnevni ravni kot starš pridem do informacij o aktivnostih, prehrani, odzivih otroka?
Ključna oseba, ki skrbi za nadzor nad izvajanjem individualnega programa izobraževanja in osebnega načrta posameznika, je skupinski habilitator. Ta je po strokovni izobrazbi specialni in rehabilitacijski pedagog.
Je individualno prilagojen izobraževalni program mogoče spreminjati in dopolnjevati ali je fiksen za celotno obdobje učenja in izobraževanja? Kdo o tem presoja oz. odloča?
Individualiziran program se tekom šolskega leta lahko spreminja ali dopolnjuje. O tem presojajo člani strokovne skupine, odloči pa koordinator osebnega načrta posameznika.
Kako poteka prepoznavanje sposobnosti in interesov otroka, ki je osnova za pripravo individualnega programa?
Ocenjevanje je na vseh stopnjah izključno opisno. Opisujemo dosežke v smislu napredovanja učenca po posameznih področjih ob koncu šolskega leta.
Je dopuščeno, da se starši ali skrbniki s tem programom ne strinjajo – kaj v tem primeru?
Je. Vedno individualni izobraževalni program in osebni načrt pripravljamo v sodelovanju s starši ali skrbniki in se v procesu njegovega oblikovanja z njimi tudi usklajujemo, da pridemo do konsenza v korist otroka.
VODJA:
Tanja Hrovat
Izobraževanje in socialno varstvo otrok
T: 04 537 02 46
E: tanja.hrovat@cudv-ml.si